trešdiena, 2008. gada 17. septembris

Tbilisi

Ņemot vērā to, ka Gruzijā neviens nesteidzas :) tad nu uz divām dienām devos uz netālu esošo Tbilisi ciemos pie Veronikas un Agates. Un lai iepazītos ar vēl tur esošiem letiņiem - Oskaru un Ingu. Oskars vispār tāds kā varonis, jo viņš bija viens no tiem drosmīgajiem, kas palika Gruzijā kara laikā un šturmēja Latvijas pilsoņus atpakaļ uz mājām.
Pirms tam kādas 2h vienos sviedros kopā ar Lekso un Šota izskraidījām visas Rustavi bankas, lai uzzinātu sekojošo -
1. nekur nevar izņemt skaidru naudu, jo tur neatpazīst manu multivalūtas VISA karti, ko speciāli uztaisīju Gruzijai un par kuru rekomendācijas deva paši Hansabankas darbinieki;
2. Skaidrā naudā var izņemt tikai vienā vietā un arī tikai pa 500 dollāriem, komisiju maksājot kādu 6euro apmērā par katru reizi. Bet man jāņem laukā ap 2000euro (~2800 dollāri), jo manā kontā arī glabājas uzņemšanas nauda, kas ietver īri, valodas apmācības utt. Tad nu ar puišiem grudri izdomājām,ka ņemot laukā tikai pa 500 dollāriem iztērēsim komisijā vairāk, nekā veicot no mana lv konta pārskaitījumu uz Lekso kontu. Tad man pārskaitījums izmaksās tikai 22 euro. Un visi laimīgi. Rīt šito lietu kārtosim. Un vēl parunāšos, ko Sarma (mana EVS koordinatore) par to domā. Jo man tā projekta nauda tiks šī te gada laikā 3 daļās skaitīta.
Pēc tam džeki mani iesēdinājā maršutkā (līdz Tbilisi 30min ko braukt, maksā 30sant.) un nodeva visas instrukcijas, lai es tiktu līdz Tbilisi sveika un vesela un neapmaldītos. Tika iesaistīts arī šoferis, kuram uzdevums mani izsēdināt pie kaut kādiem tur tenisu kortiem :) Trakākais jau tas, ka visas norādes ir viņu alfabēta rakstībā, kas man neko vairāk kā čeburus neizsaka. Bet nu jā, viss notika veiksmīgi. Ja zini krievu valodu, Gruzijā nepazudīsi. Viņi gan tagad tādi skeptiski dzirdot krievu valodu (nu faktiski, gruzīņu konservatīvākā daļa), BET SĀKAM RUNĀT AR SAVU AKCENTU (nu mans jau īpaši skaists tas), tad drīz vien izdzirdam jautājumu - no kuras valsts tu esi? Kad pasaka, ka no Latvijas. Tad - ojā, latviešus mēs mīlam. Un tad sāk stāstīt kur tik padomju laikā armijā nav izdienējuši - Alūksnē bijis utt. Viena tante dzīvojusies 86gadā pa hoteli "Latvija" utt. :) Sieviešu toletēs iepazīšanās ar normāla lieta, tagad es zinu tādu tanti Iru, kura aicināja nākt atkal. Šausmīgi atvērti un komunikabli cilvēki.
Tbilisi pa šīm te dienām lēnām ieorientējos. Viņu vecpilsēta ir vnk fantastiska. Mazas šauras ieliņas, kuras ir noklātas ar āra kafējnīcām, gājējiem atstājot tikai labi ja 1m plašu ceļu. Kafējnīcas saspiedušās savās starpās viena aiz otras un katra savā īpašajā stilā. Sākot ar apzeltītām galda un krēsla kājām baroka stilā, līdz futūtismam un padomju savienības elpai ar sirpi uz ieejas.
Bildē - standarta vecpilsētas plašāka rakstura iela ar veciem koka balkoniņiem, kurus sedz vīnogulāju nasta.
Pabijām vissuperīgākajā panarāmas skatu punktā - uz Narikala cietokšņa drupām, kur paveras visa Tbilisi pie kājām. Tur tā čilojot jau jaukā pievakarē mums virsū uzskrēja latviešu puišu grupa, kas nedēļu bija dzīvojušies pa vīna reģioniem, pabijuši Gori, piedzērušies pirmajā vakarā līdz baltām pelītēm un tagad uzmet skatu galvaspilsētai, iešot vēl iedzert un tad naktī uz Latviju. Novēlējām nenokavēt reisu, viņi novēlēja mums veiksmīgi salāpīt pasauli. :)Te es jūs vedīšu nakts piknikā. Sēdēsim uz cietokšņa, dzersim vīnu, ēdīsim lavašu un visa pilsēta mums pie kājām :)Es jūs noteikti vedīšu arī uz ZOO. :) Ieeja maksā vien 30 sant., bet toties saldējums latvijas cenās, par katru ieeju kaut kādā ēkā (čūsku māja, akvārijs utt), tik maksā vēl pa 30 sant. :) BET toties cik viņiem tur ir rēcīgs briedis. Kas visu laiku gaudoja, jo čalim laikam draudzeni vajag, bet šamējam vienam sētā garlaicīgi. Viņa klātbūtni varēja just no visiem ZOO galiem. Un un vecās labās padomju atrakcijas bērniem, sākot ar mašīnītēm, ar kurām buksējies visās iespējamajās sienās un saskrienies ar citiem šoferiem, visāti karuseļi, kuros man toč būtu bail kāp iekšā, jo izskatās vairāk kā šaubīgi. Nu šitās krūzītes vēl ziediņi :)Bet nevienu eiropieša raizes neuztrauc, Zoo pilns ar ģimenēm un saldiem pārišiem. Turklāt tas atrodas tādā kā mazā ieplakā un uzreiz aiz tā sienām ir daudzdzīvokļu mājas. Var mest zebrām un strausiem uz galvas zeķes no veļas striķa :)
Bet nu jā, zvēru dārzs ir jauks. Taču Latvijā tas ir daudzas reizes lielāks un sortiments ar plašāks :) Izbrīnija, ka neredzēju lauvas un žirafes. Nu par to, ka viņiem pingvīnu vai leduslāču nav un tā vietā viņiem ir šitas:
tas mani gan tiesa - ne cik neizbrīnija :) Šodien atkal ap 30 grādiem :P
Un tad vēl saldajam ēdienam dažas pasaulē pazīstamākās brendu sejas :
Un McDonald's - bet bildes nebūs. Man tā neizdevās :)
Tas arī šoreiz viss, manu mazo un mīļo lasītāj. Guli saldi :)

8 komentāri:

enne teica...

Nu Njuksi!
Man te tagad tas viss ka tada salda vakara pasacinja :)

Bet vispar You're my Hero, beeeib! ;)
:D:D

Anonīms teica...

Mīļa Lienīte, lūdzu, raksti vairāk un publice vel vairāk bildes! Tik patīkami redzēt, kā tev iet labi un gribas lieku reizi par tevi papriecāties! :)
Es jau gatavoju čemodānus, gaidi mani ciemos! ;)
Bučas

P.S.Liels liels sveiciens tev no krūzas kolektīva!

Aļona

bredoto teica...

Lai dzīvo futūtisms! (lai kas tas arī nebūtu :P)
Lai dzīvo Ņuksis!
Lai dzīvo Kaukāzs!
Turpinot Madžas domu, kāpēc ir vērts braukt uz Gruziju -
mans PIRMAIS un VIENĪGAIS iemesls būtu "JO GRUZIJĀ IR HAOSS" (kas jebkuram rietumniekam liktu šausmās tirināties, bet ņuksis tik sakrāmē somiņu un tipina tālāk :) Iedomājies - valsts, kurā Tu kavē (un tas ir normāli), viss ir lēts, var sēdēt tējas tasē, vai čaiņikā, vai arī mest apakšbikses žirafēm uz galbas, jeb kāpt kalnos )
paradīze!

Njuksis teica...

un 0,5L alus tur glaunākajā kafūzī maksā tikai 45 santīmi :D

bredoto teica...

Vispār, Ņuksi, Tu nepiedodamā novārtā esi pametusi gruzīnu alus piedāvājuma un garšas apskatu!

Elina teica...

Ņuksīt, es piesakos braukt pie Tevis sildīties gan saulē, gan ar vinčiku, gan aliņu, gan glaunajos kafūžos un tējas čaiņikos.
un pikniks uz drupām izskatās/ izklausās fantastiski.
lācīš-mīļojien-sveiciens! :)

Unknown teica...

Nu vareni! Vienkārši super! :)

Izskatās, ka busi atri iekartojusies un sapratusi vietejos ieradumus un neradumus ;)!
Taa tik tureet!

Kiki

Betty teica...

es gribu pasēdēt uz tās klints ... :)